Ať už jste zboží zakoupili v obchodě nebo na internetu, máte nárok vadné nebo nevhodné zboží reklamovat či vrátit.
Pokud jste dárek pořídili na kamenné prodejně, máte to o něco jednodušší. V tomto případě navštivte kteroukoliv pobočku prodejny, kde je možné zboží reklamovat a uplatněte svou reklamaci. Samozřejmě je potřeba mít účtenku nebo výpis z účtu, ze kterého je patrno, že bylo hrazeno právě vámi reklamované zboží. Zboží by mělo být v originálním obalu, což se ovšem v některých případech vylučuje.
Pokud je v kupní smlouvě uvedeno, že máte reklamaci řešit se záručním servisem, je potřeba se dostavit právě tam. Reklamaci by s vámi měl vyřídit pověřený zaměstnanec. Lhůta pro vyřízení je 30 dnů. Do této doby by vás měl prodejce vyrozumět o výsledku reklamace. Tedy, zda byl výrobek vyměněn, opraven, nebo zda vám prodejce vrátí peníze. V případě, že nejste spokojeni s výsledkem, můžete se obrátit na ČOI, která to s vámi bude řešit mimosoudním sporem. V poslední řadě se můžete obrátit na soud a věc řešit v občanskoprávním řízení.
Pakliže jste koupili zboží na internetu, máte právo do 14 dnů od zakoupení nebo dodání zboží, odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu. Je to výhoda nákupu na internetu, jelikož jste neměli možnost si zboží prohlédnout a odzkoušet. Pokud jste však nakupovali na kamenné prodejně, máte v tomto případě smůlu. Reklamaci můžete uplatnit přímo u e-shopu, na jeho provozovně nebo u autorizovaného servisu, který je zapsaný v záručním listu výrobku. Na reklamaci má prodejce stejnou dobu, a to 30 dnů od přijetí. Pokud byl výrobek zaplacen hotově, je vám prodejce povinen vrátit opět hotovost, pokud bylo placeno převodem, peněžní prostředky se vrací na stejný účet, ze kterého bylo hrazeno.
Ve všech případech mějte u sebe účtenku nebo výpis z účtu a s prodejcem spolupracujte. Urychlíte tím celý proces reklamace.