Jednou z věcí, které jsou pro mnohé podnikatele důležité, je i to, aby měli telefonní čísla, která jsou snadno zapamatovatelná. To hraje velkou roli zejména v reklamě, především v té rozhlasové. Díky tomu je totiž větší jistota, že si jej potenciální zákazník později vybaví a skutečně na něj zavolá.
Tohoto faktu jsou si samozřejmě vědomi také telefonní operátoři, kteří se rozhodli z toho vytěžit. Proto si za tato čísla účtují větší částky než obvykle. Mnozí jej navíc často nabízejí pouze právnickým osobám, tedy na IČO.
Je však pravda, že se mohou tato takzvaná zlatá čísla podle operátora https://www.vipcisla.cz/cs/m-2-zlata-cisla-podle-operatora poněkud lišit. Jistě, hlavní rozdíl je v tom, že mají odlišnou předvolbu, avšak to většinou není problém. Tím bývá především odlišná cena, za kterou je jednotliví poskytovatelé nabízí.
Pravdou je, že podnikatelé se snaží co nejvíce snížit náklady. A to platí i o poplatcích za telefon. Je tedy jasné, že hledají takového, který jim potřebné služby nabídne za nejnižší cenu. Ovšem to rozhodně není jediný rozdíl.
Dalším je typ čísel, která jsou nabízena. Někteří mají například taková, která mají jednoduchou posloupnost. Jiná jsou zase v sekvencích, která si lze velmi snadno zapamatovat. Záleží pak na jednotlivých podnikatelích, kteří mohou mít specifické preference.
Mnohdy také chtějí, aby ono číslo mělo i nějaký vztah či symboliku s jejich firmou. Podle toho také sdělují operátorům své požadavky. Následně se snaží najít takového, který je schopen je co nejvýhodněji splnit.
Samozřejmě se může zdát, že je to zbytečná péče. Koneckonců, dnes se již prakticky veškerá komunikace odehrává s pomocí e-mailu. Avšak mnoho lidí, především těch starších, stále raději používá klasický telefon. A žádný rozumný podnikatel nechce přijít ani o jediného zákazníka.
Je tedy jasné, že tato služba je výhodná jak pro telefonní operátory, kterým přináší vyšší zisk, tak i pro podnikatele, kteří díky ní získají více zákazníků. A to je hlavní věcí, o kterou jim jde.